Rask middag på under 30 minutter

Enten du har en travel timeplan, eller bare vil tilbringe mindre tid på kjøkkenet, er det mulig å lage deilig og rask middag på under 30 minutter. Her er noen raske og enkle middagsoppskrifter som vil tilfredsstille smaksløkene dine uten å ta for mye av tiden din.

1.One-pan kylling og grønnsaker

Ingredienser:

  • Kyllingfileter
  • Brokkoli
  • Gulrøtter
  • Paprika
  • Poteter (kan kuttes i små biter for raskere tilberedning)
  • Olivenolje
  • Krydder etter smak (salt, pepper, hvitløkspulver, paprika)

Fremgangsmåte:

  1. Forvarm ovnen til 220 grader celsius.
  2. Legg deretter kyllingfileter og kuttede grønnsaker på en bakeplate.
  3. Drypp olivenolje over ingrediensene og du kan krydre etter smak.
  4. Bland alt godt og spre det jevnt på brettet.
  5. Stek i ovnen i ca. 20-25 minutter eller til kyllingen er gjennomstekt og grønnsakene er møre.

2. Rask pasta med pesto og cherrytomater

Rask middag på 30 min: pasta med pesto

Ingredienser:

  • Fullkornspasta
  • Pesto (ferdiglaget eller hjemmelaget)
  • Cherrytomater, delt i halve
  • Parmesanost (valgfritt)*

Fremgangsmåte:

  1. Kok pastaen etter anvisningene på pakken.
  2. Deretter finn en stor bolle.Bland den ferdige pestoen med cherrytomater.
  3. Når pastaen er ferdigkokt, tilsett den i bollen og rør godt.
  4. Dryss gjerne med revet parmesanost før servering. Rask middag på 1-2-3!

3.Wok med strimlet biff og grønnsaker

Ingredienser:

  • Strimlet biffkjøtt
  • Brokkoli
  • Paprika
  • Gulrøtter, strimlet
  • Soyasaus
  • Ingefær og hvitløk, finhakket
  • Sesamolje
  • Nudler eller ris

Fremgangsmåte:

  1. Stek strimlet biff i en wokpanne med litt sesamolje.
  2. Legg deretter til grønnsaker, ingefær og hvitløk. Rør godt.
  3. Hell soyasaus over blandingen og la den steke i noen minutter til grønnsakene er møre.
  4. Server over kokte nudler eller ris. Nå har du en rask og deilig middag som smaker godt og gjør godt!

4. Enkel fiskefilet med sitron og urter

Fiskefileet er en rask middag.

Ingredienser:

  • Fiskefileter (for eksempel laks, ørret, torsk eller sei)
  • Sitronsaft
  • Friske urter (for eksempel persille eller dill)
  • Salt og pepper

Fremgangsmåte:

  1. Forvarm ovnen til 200 grader celsius.
  2. Deretter legg fiskefiletene på en bakeplate.
  3. Drypp sitronsaft over filetene og dryss med friske urter, salt og pepper.
  4. Stek i ovnen i ca. 15-20 minutter, eller til fisken er så godt som gjennomstekt.

5. Vegetarisk quesadilla med svarte bønner

Ingredienser:

  • Tortillalefser
  • Svarte bønner, avrent og skylt
  • Revet ost (cheddar eller mozzarella)
  • Mais
  • Avokado, skiver
  • Salsa og rømme (valgfritt)

Fremgangsmåte:

  1. Legg en tortillalefse i en varm stekepanne.
  2. Fordel svarte bønner, ost, mais og avokadoskiver på halvparten av lefsen.
  3. Brett lefsen i to, og stek på begge sider til osten smelter.
  4. Server med salsa og rømme etter ønske.

Disse raske og enkle middagsoppskriftene vil hjelpe deg med å spare tid på kjøkkenet samtidig som du nyter smakfulle måltider. Prøv dem ut og tilpass dem etter dine egne preferanser! Synes du det er vanskelig å spise sunt i hverdagen? Tea Zero ble laget med én ting i tankene: Vi ønsket å lage et enkelt og praktisk hverdagsritual som kan hjelpe deg med å ta de riktige matvalgene. For å hjelpe hver enkelt av oss til å være på vårt beste, utviklet vi en deilig te som bidrar til å opprettholde normale blodsukkernivåer og normal forbrenning av makronæringsstoffer. Med Tea Zero som din sidekick kan det være lettere å unngå den usunne småspisingen og heller ta sunne matvalg som gir deg energi og overskudd til virkelig å opprettholde en sunn livsstil.