Vilkår og betingelser

Her finner du våre kjøpsbetingelser, som er viktig informasjon til deg som kunde.

1. Generelt

Når du handler hos www.beyondflavor.no er kjøpsbetingelsene, sammen med din bestilling, grunnlaget for kjøpsavtalen du inngår med oss.

Selger er:
Norisma AS, Maridalsveien 163, 0461 Oslo
Epost: hei@beyondflavor.no 
Organisasjonsnummer: 997 355 911 MVA

– og vil videre i vilkårene være det samme som «vi» og «oss».

Kjøper er:
Personen som gjennomfører bestillingen, og vil være det samme som «du», «deg», «din» eller «ditt» videre i vilkårene.

2. Bruksanvisninger

Produkter som krever bruksanvisning vil ha dette medfølgt. Har du spørsmål vedr. bruksanvisning, ta kontakt med kundeservice via live chat mellom 10:00 – 16:00, eller send en e-post til hei@beyondflavor.no. 

3. Registrering og bestilling

For å handle i vår nettbutikk kan du registrere deg med en brukerkonto, eller handle som gjest.

For å bekrefte din bestilling må du huke av for at du er over 18 år, og for at du har lest og aksepterer kjøpsbetingelsene. For at pakken din skal sendes ut så raskt som mulig, sendes ordre inn til pakking fortløpende. Merk derfor at din bestilling ikke kan endres eller avbestilles når du har bekreftet kjøpet. Dette gjelder både bestillingens innhold (varer) og kontaktinformasjon (adresse, telefon). 

Når din bestilling har gått gjennom til oss, vil du automatisk motta en ordrebekreftelse fra oss på den e-postadressen du registrerte i ordren. Vær derfor nøye med å skrive inn rett e-postadresse.

4. Betaling

I vår nettbutikk kan du velge om du vil betale med kort, faktura, eller Vipps. Vi aksepterer Visa og MasterCard, Amex og Maestro. Ved kortbetaling blir du henvist til en sikker side hos vår betalingsleverandør Stripe. Her må du logge deg inn via BankID, som en del av sikkerhetsrutinen ved kortbetaling på nett.

Dersom det oppstår tekniske utfordringer med kort- eller Vippsbetaling som gjør at transaksjonen ikke blir belastet din konto og du likevel mottar din vare, tillater du at Norisma AS kan ettersende deg en faktura for den mottatte varen i etterkant.

Kortbetaling

Å betale med kort i vår nettbutikk er både trygt og enkelt. Du velger betalingsalternativet i kassen, og blir henvist til en sikker side hos vår betalingsleverandør Stripe. Her må du logge inn med Bank ID. Her kan du taste inn kortnummeret, utløpsdato på ditt kort og din CVC/CVV kode. Betalingsinformasjonen blir sendt kryptert, slik at ingen får se dine opplysninger gjennom betalingsprosessen.

Vipps
For å kunne betale med Vipps må du ha installert Vipps app på din smarttelefon. Les mer om hvordan du kan få Vipps i dag:

Slik handler du med Vipps:

  1. Legg varene i handlekurven som normalt.
  2. Gå videre til kassen.
  3. Velg Vipps som betalingsløsning.
  4. Klikk på Bekreft bestilling. Et Vippsvarsel vil umiddelbart dukke opp på telefonen din (husk å tillate varsel fra Vipps-appen i din telefoninnstilling) med melding «Beyond Flavor ber om kr xxx». 
  5. Åpne meldingen og trykk på Betale og vipps, så er den gebyrfrie overføringen (uansett beløp) gjort.

Faktura
Vi tilbyr faktura i samarbeid med Riverty. Betalingsfristen er 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år. Når du velger å betale med faktura må du oppgi navn, adresse, mobilnummer og epostadresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse enn den du oppgir i bestillingsskjemaet.

Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.

Alle spørsmål vedrørende din faktura må rettes direkte til Riverty.

5. Bestillingsopplysninger, personopplysninger og kundekontakt
Alle bestillingsopplysninger og personalia oppgitt av kjøper ved bestilling, lagres i selgers systemer.

Personalia og bestillingsopplysninger holdes konfidensielt i henhold til Personopplysningsloven. Informasjonen benyttes for å administrere og ivareta ditt kundeforhold, herunder informere om produkter, tjenester og andre ytelser fra Selger.

Dine personopplysninger deles ikke eller utleveres til tredjeparter, med mindre det er nødvendig for å oppfylle avtalen med deg eller i lovbestemte tilfeller.

Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg, og kan kreve å få disse rettet. Du forplikter deg til å gi beskjed til selger ved endringer i personalia som har betydning for utførelse av tjenesten. For mer informasjon om vår behandling av personopplysninger vennligst se vår personvernerklæring på norisma.no.

6. Falske bestillinger og feilaktige avbestillinger

Vi gjør oppmerksom på at svindelforsøk, identitetstyverier, tullebestillinger og sjikanering vil bli politianmeldt. Det er ikke lov å bestille varer og sende pakken til andre mottakere enn seg selv, med mindre dette er klarert med den andre parten.

Det er heller ikke lov til å avbestille en ordre på vegne av andre, med mindre dette er klarert med personen som opprettet ordren.

7. Reklamasjon

Dersom varen du har mottatt har feil eller mangel, må du melde fra til oss om feilen/mangelen senest innen 2 måneder etter at feilen/mangelen er oppdaget eller burde vært oppdaget. Absolutt siste frist for å melde fra om feil eller mangel er 2 år fra varen er mottatt.

Ved en reklamasjon vil vi be deg om å sende produktet tilbake til oss for at vi skal kunne se på det.
Er reklamasjonsretten gjeldende, vil du få tilsendt et tilsvarende fungerende produkt. 

Vi har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Etter dette har du rett til å heve kjøpet og få tilbakebetalt for varen, inkl. frakt og andre kostnader. Tilbakebetalingen skal skje innen 14 dager.

Vi gjør oppmerksom på at reklamasjoner ikke gjelder ved feilbruk eller mislighold av produktet fra kundens side.

8. Angrerett

Alle våre nettkunder har ifølge norsk lov 14 dagers angrefrist fra dagen de mottar produktet. Du har 14 dager på å gi beskjed om at du angrer, og ytterligere 14 dager på å sende varene i retur. Et angreskjema følger med i e-posten med ordrebekreftelsen du mottar fra oss. Returner produktet sammen med skjemaet til oss snarest, og innen 14 dager fra du ga beskjed. Emballasjen må være uåpnet og produktet ubrukt. Du får tilbake kostnadene ved produktet, men du må selv ta kostnaden for returfrakten.

Merk; Etterfølgende leveringer på abonnement/fast rabatt er ikke omfattet av angreretten siden det er den samme varen.

Dersom man kjøper en pakkeløsning, må denne angres og returneres i sin helhet, dvs. at det ikke er mulig å kun angre på enkelte produkter i pakken.

Emballasjen må være uåpnet og produktet ubrukt for at angreretten skal kunne benyttes. Dette skyldes at våre pakker er blitt forseglet av helseårsaker. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 24, første ledd). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Returneres til: 
Beyond Flavor
Shelfless
0078 Oslo

Pakken må sendes med Posten.

Viktig:
Send ikke produktet i postoppkrav eller rekommandert tilbake til oss. Pakker som blir sendt som dette blir ikke hentet.

Har du spørsmål vedr. angreretten og bruk av denne, ta kontakt med kundeservice via live chat mellom 10:00–16:00, eller send en e-post til hei@beyondflavor.no. 

9. Levering

Feil eller mangler
Om du skulle oppdage feil eller mangler på én eller flere varer i forhold til bestillingsbekreftelsen din, ber vi deg ta kontakt med oss så snart du oppdager feilen. Ta kontakt med kundeservice via vår live chat (10 – 16), eller send en e-post til hei@beyondflavor.no, så vil vi selvfølgelig rette opp feilen kostnadsfritt så snart som mulig.

Vare skadet under transport
Vår transportør er flink til å stoppe og returnere synlig skadede pakker tilbake til oss. Om du likevel skulle oppdage at produktet og emballasjen er blitt skadet under transport, ta kontakt med kundeservice via vår live chat (10 – 16) eller send en e-post til hei@beyondflavor.no, så hjelper vi deg med returnering og erstatning av varen.

Pakkesporing
Alle pakker som blir sendt fra oss er merket med et sporingsnummer slik at du kan finne ut hvor pakken befinner seg i våre transportørers systemer.

I postkassen
Pakken din vil bli forsøkt levert i din postkasse. Posten sender deg varsel på epost og sms når pakken kjøres ut til din postkasse. Pakken leveres i en diskret posteske merket med «Beyond Flavor».

Pose på døren
Dersom pakken er for stor postkassen din vil den bli hengt på ytterdøren din i en pose. 

Hentes på utleveringssted

Dersom verken levering i postkasse eller pose på døren lar seg gjennomføre vil pakken bli levert til hentested. Posten sender deg varsel på epost og sms når pakken er levert til hentested.

Hjemlevering med Posten

Pakken leveres hjem på døren med Posten virkedager mellom 17-21 i byer og tettstrøk, for resten av landet skjer leveringen mellom kl 8-17. Du får først en sms/e-post om forventet leveringsdag, og en ny melding den dagen pakken er på vei til deg. Når du sporer pakken, kan du også be om at pakken settes igjen utenfor. Du kan også selv velge hvor pakken skal settes. Pakken leveres i anonym innpakning.

NB: Dersom en vare er utsolgt eller blir utsolgt innen din ordre er behandlet, forbeholder vi oss retten til å kansellere denne eller de varen(e) fra ordren. Vi ettersender ikke varer som er utsolgt.

10. Fraktkostnader
Ordinær forsendelse av din bestilte pakke med Posten er inkludert i kjøpsprisen. Andre leveringsalternativer vil kunne medføre et ekstra gebyr.

11. Priser

Alle våre priser på beyondflavor.no er inkludert merverdiavgift (moms). Det tilfaller ingen ekspedisjonsgebyrer.

Norisma AS forbeholder seg retten om å endre priser ved valuttaendringer og prisøkninger i markedet. Samt ved feilprising og teknisk feil.

12. Force majeure

Dersom force majeure skulle oppstå stopper Norismas forpliktelser opp. Om perioden varer lengre enn 2 måneder har du så vel som vi rett til å oppheve avtalen uten at det i disse tilfellene foreligger noen krav om å betale erstatning.

Med force majeure menes blant annet streik, lockout, transportforsinkelser, import-/eksportforbud, krig, naturkatastrofer, brann m.m.; uansett om dette forekommer hos bedriften eller hos bedriftens leverandør.

13. Forbehold og ansvarsbegrensninger

Norisma tar forbehold om trykkfeil, prisfeil, merverdi- og øvrige avgiftsendringer. Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker (som opplyst i tilknytning til den enkelte kampanje). 

Selger fraskriver seg ethvert ansvar vedrørende uforsiktig bruk av produktet. Produktet er deklarert som beriket næringsmiddel eller kosttilskudd i henhold til norsk lov med alle tilhørende forskrifter for merking og bruk av kosttilskudd eller næringsmidler. Kosttilskudd er ingen erstatning for et variert kosthold. Anbefalt døgndose bør ikke overskrides. Kosttilskudd skal lagres mørkt, tørt og ikke over romtemperatur. Kosttilskudd skal lagres utilgjengelig for barn. Kosttilskudd bør ikke benyttes av gravide og ammende. Kosttilskudd skal ikke benyttes av personer under 18 år.

Selger anbefaler alle å konsultere lege før bruk av Produktet, spesielt ved tilfeller der man er klar over eksisterende eller forhenværende sykdommer og tilstander eller ved bruk av medisiner. Les og følg doseringsanvisningen utenpå emballasjen/brosjyren nøye før bruk. Selger kan endre produktets resept (innhold, sammensetning, brosjyrer og emballasje) uten forvarsel og uten å opplyse kunden særskilt om dette, så lenge produktets nye innhold tilsynelatende har tilsvarende effekt som produktet opprinnelig levert. Ved endringer av resept som kan medføre fare for skalldyr-, melke/laktose- allergikere, gluten-, egg- og nøtteallergikere plikter selger å opplyse skriftlig om dette. Ettersom kosttilskudd eller berikede næringsmidler har individuell virkning, kan effekten ikke garanteres hos enkeltindivider, og selger kan ikke holdes ansvarlig for økonomiske, helsemessige eller andre forhold oppstått som følge av produktets effekter ved kjøpers bruk.

14. Endring av vilkårene

Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Ved endring av vilkårene vil du bli varslet om dette. Slik varsel gis inntil 2 måneder før endringene trer i kraft. Dersom du, basert på de endrede vilkårene, ønsker å si opp avtalen står du fritt til å gjøre dette. Dersom avtalen mellom partene ikke sies opp, innebærer det i så fall at du aksepterer de oppdaterte avtalevilkårene. Nye vilkår vil bli kunngjort i en epost til de aktuelle kundene.

15. Lover
Beyond Flavor følger retningslinjer gitt av norsk lov. Eventuelle tvistesaker skal avgjøres ifølge norsk lov. Hos Lovdata og Forbrukerrådet kan du lese mer om forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven eller angrerettloven dersom du ønsker mer informasjon om dette.

Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Beyond Flavor vil følge vedtak Forbrukertvistutvalget fatter.